Problem med at finde de digitale TV kanaler?

Nogle TV apparater genkender ikke de åbne digitale signaler, fordi apparatern er udstyret med en ældre software, som kun kan finde danske digitale signaler fra TDC, YouSee og Stofa. Kan man ikke finde de digitale signaler, kan det tyde på, at man har en af den type fjernsyn. Problemet kan dog takles ved, at man skifter landekode til Finland med dansk sprog og så prøver at søge igen.
Vær opmærksom på, at ved søgning på Finland skal tiden stilles om til dansk tid.

Hvis man har et TV hvor der mangler enkelte digitale kanaler, kan man forsøge at sætte TV på landekode Tyskland med dansk sprog.

Når man bruger anden landekode end Danmark, vil de digitale programmer ikke stå i den rækkefølge, der er oplyst fra YouSee.

Endvidere skal man være opmærksom på, at for at kunne nedtage det digitale signal fra Antenneforeningen, skal man have et fjernsyn, som har indbygget DVB-T og DVB-C samt MPEG 4 Tuner. Hvis man har et TV som kun har DVB-T og DVB-C MPEG 2 Tuner, kan man godt tage nogle af de digitale signaler, men ikke alle, da en del af de digitale signaler kræver en MPEG4 modtager.

Problemet kan løses ved at indkøbe en digital modtager med indbygget DVB-T og DVB-C samt MPEG 4 Tuner, som man så sætter mellem antenne stikket og fjernsynet.

TV modtageren skal bruge nedennævnte data:

Udbyder: YouSee

Netværks Id.: 100